Article •  08.11.2021

Corteva оголошує переможців грантового конкурсу для шкіл в рамках програми Scientibattle

П’ять шкіл розділять сукупний грантовий фонд в 67 000 грн, втілюючи проєкти із залучення підлітків в сільське господарство

 

Міжнародна науково-дослідницька сільськогосподарська компанія Corteva Agriscience оголошує переможців грантового конкурсу для шкіл в рамках освітньо-грантової програми Scientibattle. Corteva надасть п’ять грантів на загальну суму 67 000 гривень для підтримки аграрних шкільних проєктів в Черкаській, Херсонській, Рівненській, Миколаївській та Донецькій областях.

 

Всього на грантовий конкурс програми Scientibattle надійшла 31 заявка від шкіл з усіх регіонів України, які беруть участь в змаганнях з агробіології. На розгляд журі учні направили проєкти, спрямовані на просування аграрної грамотності серед молоді, а також надання їм навичок для підтримки та інтеграції напрямку сільського господарства в своїй школі.

 

П’ятірка переможців:

  • Южноукраїнська гімназія №1(кількість учнів – 642) м. Южноукраїнськ Миколаївської області – проєкт «Компостування опалого листя». Проєкт передбачає налагодження процесу компостування опалого листя замість його спалювання з подальшим відновлюванням ґрунту на шкільній території за допомогою отриманого гумусу. Це допоможе у формуванні екологічної свідомості у дітей, навчить їх практикам ощадливого землеробства та покращить стан екології району міста.  

  • Великоновосілківський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №2 (кількість учнів – 424) смт. Велика Новосілка Донецької області – проєкт «Розумна теплиця на сонячній енергії». Проєкт передбачає удосконалення роботи шкільної розумної теплиці автономними системами енергозабезпечення за допомогою сонячної енергії. Таким чином школа залучатиме дітей до праці в сучасному сільському господарстві, демонструватиме на практиці енергоощадливі технології та процеси розвитку та росту рослин.

  • Гімназія Новокаховської міської ради (кількість учнів – 868) м. Нова Каховка Херсонської області – проєкт «Корисна для довкілля професія – Черв'як». Проєкт передбачає розведення школярами черв'яків в саду шкільного подвір'я з метою отримання біогумусу. Очікуваний результат - навчання дітей основ відновлюваного землеробства, пояснення на практиці принципів збереження ґрунтів.

  • Сарненський ліцей №4 (кількість учнів – 843) м. Сарни Рівненської області – проєкт «Мікрогрін – тренд чи корисна знахідка для людини?». Проєкт передбачає організацію простору для вирощування мікрозелені з різними умовами для дослідження з метою зацікавлення учнів агробіологією та агрохімією.

  • Юрківський ліцей (кількість учнів – 154) Паланської сільської ради Черкаської області – проєкт «АгроГіганти», який сприятиме вирощуванню фундука в селі Юрківка та ближніх селах. На території школи планується висадити кущі фундука, які в майбутньому стануть маточними. В перспективі школа стане центром з культивування фундуку, а школярі отримають навички з культивування рослин. 

 

Наталія Гузенко, координаторка проєкту «Scientibattle», консультант з корпоративних комунікацій Corteva Agriscience в Україні: «Залучення школярів до агробіологічних наук та навчання їх сільськогосподарських практик важливе тому, що продовольча безпека світу в цілому та розвиток української економіки та громад зокрема є справою майбутніх поколінь аграріїв, які зараз тільки навчаються. Але школам в невеликих містечках та селах часто бракує ентузіастів, які б реалізовували проєкти, що на практиці демонструють, що таке рослини, земля, як все пов’язано та розвивається. А тим, що є, бракує коштів. Щоб залагодити хоча б цю проблему, Corteva й виділяє гранти на розвиток аграрних проєктів в школах в рамках своїх Цілей сталого розвитку 2030. Адже можливо через десять років діти, які будуть працювати зі шкільним проєктом, стануть фермерами, заради яких працює компанія».

 

Марина Саприкіна, голова правління Центру «Розвиток КСВ»: «Центр «Розвиток КСВ» радий підтримати розвиток STEM в українських школах разом з Corteva Agriscience. Нашою метою освітньо-грантової програми «Scientibattle» є надати можливість школам створити свої міні-лабораторії та навчальні проєкти, які стимулюють учнів та учениць розвиватися в науці не теоретично, а практично. Впевнена, що залучення і дівчат, і хлопців у вивчення та дослідження біології зміцнює потенціал зростити професіоналів в аграрній сфері».

 

Ольга Йосенко, вчителька біології, координаторка проєкту «Розумна теплиця на сонячній енергії»: «Ми розпочали реалізацію нашої ідеї рік назад. З пришкільної теплиці був створений унікальний та надсучасний простір, де переплелись біологія, фізика, ІТ, хімія, природознавство та аграрні науки - самий справжній STEM-простір. Саме тому, дізнавшись про можливість взяти участь в проекті «Scientibattle», ми не вагалися ні секунди. Адже це можливість продемонструвати нашим учням, що природниці науки - це круто не тому, що так сказав вчитель, а тому, що це дійсно основа основ успішного українця».

 

Наталія Бишева, вчителька біології, координаторка проєкту «Компостування опалого листя»: «Для нашої школи важливі питання ефективного використання ресурсів школи, гармонійне виховання наших учнів та розвиток школи в цілому. Ми довго мріяли на власному прикладі продемонструвати знання та вміння, які б діти змогли реалізувати в себе вдома, одразу побачив як це працює в школі. Ми подали на грант свою ідею з компостування опалого листя. І, дякуючи організаторам, тепер маємо нагоду реалізувати все задумане».

 

Оксана Морозюк, вчителька біології, координаторка проєкту «Мікрогрін – тренд чи корисна знахідка для людини?»: «Хотілося б, щоб у дітей сформувалася думка, що агробіологія – це модно і престижно, а не важко. Тому, прагнемо показати і на уроках, і в позаурочний час, що світ змінюється, а ми — аграрна країна і за це треба триматись. Сьогодні  робота агронома добре оплачувана і на неї є попит. Сучасний агроном — це скоріше молодий технологічно «підкований» фахівець, аніж дядько у чоботях і куфайці, а аграрна галузь сьогодні перспективна і дає можливості для професійного розвитку і хлопцям, і дівчатам. І Це і намагаємося донести до своїх учнів».

Антоніна Єфимова, вчителька біології, координаторка проєкту «Корисна для довкілля професія – Черв'як»: «Учні нашої школі із задоволенням займаються озелененням шкільних кабінетів, коридорів та пришкільної ділянки. Ми розводимо чудові, різноманітні кімнатні рослини, які очищують та зволожують повітря, постійно займаємося висадкою дерев навколо школи та у парковій зоні нашого міста. Основа для рослин - це якісний грунт. Саме тому темою нашого проекту ми обрали дослідження та розведення дощових черв'яків. Це ефективно, можна отримати продукт, який використаємо на практиці одразу. А дослідження та практична діяльність у рамках цього проекту нададуть змогу розвиватися юним майбутнім спеціалістам у біологічній та екологічній сферах».

Ніна Дячук, вчителька біології, координаторка проєкту «Агрогіганти»: Природничі науки дають можливість вибудовувати цілісну картину світу, розуміти взаємозв`язки між явищами та подіями, прогнозувати, планувати. Виникає відчуття, що ми можемо на щось вплинути в цьому світі, що наша воля та розум не безсилі, що ми маємо значення. Тому, почув про даний проект, ми вирішили, шо нам потрібно взяти в ньому участь для детальнішого вивчення даної галузі старшими учнями.  Щасливі, що нас обрали в конкурсі грантів, і вже готуємося до реалізації проєкту».

В рамках «Scientibattle» на YouTube-каналі вже вийшла серія наукових відео c провідними українськими вченими про складні аспекти біології, які впливають на сільське господарство – біотехнології, проблеми ґрунтів, зміни клімату, життя комах-запилювачів тощо. Паралельно відбуваються шкільні наукові змагання у формі онлайн-вікторин, сфокусовані на агробіологічних предметах, які допоможуть розширити уявлення учнів та учениць про реалізацію власного потенціалу в сільськогосподарських науках. 17 листопада 2021 року в фінальному змаганні зустрінуться по чотири переможця від кожного регіону та буде обрано трійку лідерів, які розділять подарунковий фонд - обладнання для кабінетів хімії та біології, та отримають заохочувальні подарунки від Corteva Agriscience. Також протягом наприкінці листопада відбудеться віртуальний табір з біологічних наук для дівчат – команд з учениць шостих класів шкіл-учасниць наукових змагань, з метою заохочення їх займатися природничими науками та подолати гендерну нерівність. В програмі беруть участь школи, які знаходяться в населених пунктах до 100 000 осіб.