Publication •  27.07.2020

Учасниці курсу TalentA завершили другий модуль навчання

Something went wrong. Please try again later...

Під час другого модулю з розвитку бізнесу протягом дев’яти лекцій учасниці програми TalentA, яку компанія Corteva Agriscience започаткувала для жінок-фермерок з сільської місцевості, отримували відповіді на найбільш поширені запитання: як розширити ринок збуту та найкраще організувати управління фінансовими операціями на своїх підприємствах.

На лекції про управління проєктами голова ГО «Буковинська агенція регіонального розвитку», старша менторка програми Тетяна Лебухорська приділила особливу увагу ініціації – визначенню реально існуючої проблеми та формуванню життєздатної, обґрунтованої ідеї проєкту, яку можна реалізувати у визначений термін та наявними ресурсами і, зрештою, досягти поставленої мети – виграти грант на забезпечення продовольчої безпеки своєї громади від Corteva Agriscience.

Ольга Трофімцева, українська політкиня, бізнес-вумен, в.о. міністра аграрної політики та продовольства України (2019), доктор аграрних наук, яка має досвід роботи і в Україні, і в Німеччині, разом зі слухачками шукала і давала відповіді на запитання: "Стратегія розвитку бізнесу: нові ринки чи нові товари/послуги?". А Ольга Насонова, ресторанна експертка, президент асоціації ресторанів України, розповідала про постачальників ресторанів і вимоги до фермерської продукції та можливості для нішевих виробників. Усім, хто замислюється про експорт своєї продукції, сертифікований консультант з експорту до ЄС, консультант та тренер з питань відповідності продукції вимогам ЄС Галина Перепилиця радить серйозно зважити аргументи «за» і «проти» виходу на закордонні ринки. Її лекція «Нові ринки збуту: як розпочати експорт та сертифікація продукції» викликала жвавий інтерес у слухачок програми 

Як фермерському господарству потрапити зі своєю продукцією на полиці супермаркетів? Відповідь на це питання щодня шукають фермери по всьому світу, в тому числі в Україні. Актуальність проблематики підтверджують дані глибинного опитування, яке організатори TalentA проводили під час розробки програми освітнього хабу. Ця тема стала однією з найбільш затребуваних, а отже – відразу зайняла ключове місце в другому модулі програми «Розвиток бізнесу». Для розкриття цієї теми організатори запросили експерта в галузі розвитку малого гастрономічного бізнесу - пані Марину Булацьку, керівницю напрямку «Лавка традицій» (Fozzy Group/«Cільпо»). Цей проект, започаткований в 2011 році у мережі «Сільпо», підтримує та розвиває українських виробників, надаючи можливість невеликим господарствам представити свою унікальну продукцію на полицях супермаркетів «Сільпо». Під час зустрічі з учасницями програми Марина Булацька ділилася досвідом проекту і розповідала кейси, кожен з яких був своєрідною інструкцією з продажів та ілюстрував підходи та прийоми, які використовують мережі та магазини, визначаючи «своїх» постачальників серед численних пропозицій. Учасниці дізналися, як долати бюрократичні, логістичні та інколи навіть психологічні бар’єри у розвитку партнерства між невеликим виробником та супермаркетом, які існують вимоги до якості та обсягів постачання в супермаркети та, зрештою, з ким вести перемовини. Пані Марина відзначила, що «Лавка традицій» постійно знаходиться в процесі пошуку постачальників і діяльність кількох учасниць програми TalentA є цікавою для розвитку потенційної співпраці. Тож, в майбутньому не виключена ймовірність розвитку нових партнерств та колаборацій завдяки програмі TalentA, девізом засновника якої – Corteva Agriscience – є заклик «Зростаємо разом!».

Під час другого модулю була також розкрита тема просування продуктів та послуг. Зацікавлено і активно учасниці прослухали лекцію Ігора Блистіва, маркетинг-директора компанії «Кормотех», на тему «Розробка та просування нових товарів/послуг: як створити ефективний маркетинг-план?». «Клієнту, навіть підготовленому, потрібні рамки вибору – інакше він губиться й починає шукати, хто йому пояснить і допоможе вибрати. Тому вивчайте його потреби. «Упакуйте» ці потреби, додайте до товару характеристику, яка б відповідала запитам споживача, будьте переконливі у просуванні – і ви отримаєте конкурентну перевагу, – наголосив Ігор Блистів. – Зрештою, бренд – це обіцянка про задоволення потреб, тож не обманюйте покупця, будьте з ним чесними». Тему «Фінансове планування та основи фінансової грамотності» для учасниць розкрив Денис Ліфінцев, доцент кафедри менеджменту ДВНЗ “Київського національного економічного університету імені В.Гетьмана». «Навчитися віртуозно користуватися класичними методами і підходами у фінансовій діяльності - означає підвищити ефективність своєї роботи та її прибутковість, створити своєрідний захисний мур для бізнесу – і надійний майданчик для розумних і проривних, добре прорахованих, ризиків (бо без них не буває справжнього бізнесу), - каже Денис Ліфінцев. - У поєднанні з сучасними технологіями та якісним матеріалом, таким, скажімо, як постачає ініціатор програми TalentA - Corteva, це сприятиме досягненню бажаних цілей, прибуткам і  збільшенню ресурсів для соціально відповідального бізнесу та ще більше користі громадам. Адже саме такі фермерські господарства, тим більше, очолювані жінками, є точками опори для сталого розвитку».

Завершуючі дві теми модулю були присвячені операційному менеджменту та антикризовому управлінню в МСБ, які дослідив Михайло Романов, співзасновник THEOWNERS, консультант Merezha.com.ua у рамках ініціативи «EU4Business» що впроваджується ЄБРР.

Навчальна частина програми TalentA поділена на пть модулів і триватиме до кінця серпня. Запрошуємо слідкувати за перебігом подій на сайті проєкту www.talenta.org.ua.